Assigment oh Assigment..Ujian oh Ujian...

Pejam celik pejam celik, dan hampir tengah bulan Ramadhan. Cepatnya masa berjalan. Aduh..Demi mengingatkan raya..Bestnya dapat cuti, jumpa Hubby tapinya assigment semua nak kena complete!! Wahh..Ini memng masa menyiapkan assigment ni. Bukan saya je, semua rakan-rakan DPLI UKm Julai tengah berhempas pulas siapkan assigment...
Esoknya (Jumaat) ada ujian bahasa isyarat..nak kena menghafal...



Bukan sikit nk kena ingat...banyak seh. Dah la kita tak mengaplikasikan kod tangan tu..
Memangnya, "practice make perfect"...Kagumnya dengan cikgu-cikgu pendengaran yang fasih dengan kod tangan (sign language).Apa yang saya perhatikan, pelajar yang ada masalah pendengaran tak ada masalah dengan proses P&P, diorang boleh faham pergerakkan bibir cikgu. Yang masalahnya, cikgu-cikgu la yang kena mahir betul dengan sign languange ni. Pelajar akan berkomunikasi penuh dengan cikgu-cikgu dalam bahasa Isyarat..Kalau tak mahir, memang ternganga la..

Tapi, bukannya bermakna, saya dan kawan-kawan saya selesai je kursus DPLI ni terus mahir bahasa Isyarat. Cikgu-cikgu yang mengajar pelajr masalah pendengaran sekarang pun ambil masa dalam 2 tahun untuk mahir tau...Saya harap, saya dapat menguasai bahasa baru ini.. Hey..sangat menarik tau...Inilah yang dikatakan 'dengan hikmah saya meneroka....'

Di bawah ni, kira ayat mudah bahasa isyarat...hehehe..cuba teka...


Saya ada kucing yang buta

Si Herot....wah wah wah...

0 comments: