Majlis Berbuka...

SMS : Assalamualaikum dato',tuan seri, puan seri. Esok ada majlis berbuka puasa diteratak kami. Sila reply kehadiran anda asap. Tempat duduk terhad..

Alamak!! Kakak Ipar jemput ke majlis berbuka puasa dirumah dia..Berpusing-pusing kepala saya, mana taknya.Ini majlis berbuka puasa pertama bersama ipar duai saya. Sudah la hubby tak ada. Macam mana ya..
Akhirnya saya buat keputusan pergu juga,saya tumpang kakak ipar saya yang tinggal di Kajang.
Mulanya,ktorg singgah bazar ramadhan di perkarangan stadium Shah Alam. Meriah dan best jgk bazar tu.Macam2 yang ada...Besar.Tapi saya pening,apa yang saya nak bawa sebagai buah tangan. Takkan tangan kosong jer.. Akhirnya saya beli popia basah.Itu je..hahahaha.. Sebab kalau beli banyak2 kang membazir pulak.Kan?
Majlis berbuka puasa : Rasa yang menggigil2 tadi hilang..Eh,ok jgk kakak2 iparku.. Kecoh rumah tu.Perjumpaan 3 family kakak ipar aku dan 2 orang adik ipar ku sangat meriah..Aku lebih senang jadi pemerhati, pendengar dan melayan anak2 saudara yang huh nakal...Kalau hubby aku ada,dia lagi laa seronok..Hahaha..
Lepas majlis berbuka, saya dengan kakak ipar ke Up Town Shah Alam...Jem!!! Manusia yang sangat ramai..Memang Uptown Shah Alam best!! Macam2 orang ada..Yang bestnya,saya terjumpa seorang penjual kecil.Baru darjah 3 tapi dia punya skill komunikasi memang power!! Mesti mak dia yang ajar.. Rasanya nak pergi lagi la ke Uptown tu..Tunggu hubby lah..Pergi dengan dia..Best skit..
Ehh..mlm ni pun saya ada majlis berbuka. Di rumah mah sedara saya pulak. Di damansara..hahahah..

1 comments:

neldras said...

pi berbuka kat umah paklang ka?